Mødereferat
Grundejerforeningen Gl. Asmild                                                         07. April 2012
Generalforsamling
Dato/tid:                             Tirsdag den 27. marts 2012 kl. 19.00
Sted:                                   Kridthuset, Houlkær Skole
Fremmødte:                       14 (hvoraf 2 var fra samme husstand)
Referent:                           Helene Roager
 
1. Valg af dirigent
Thomas Smidt, Skaglen 5 vælges.
Dirigenten fastslår at generalforsamlingen er rettidigt indkaldt, der påtales af fremmødte, at der ikke er medsendt regnskab i indkaldelsen og at det derfor ikke har været muligt at stille spørgsmål desangående.
Dette tages til efterretning og der sendes regnskab med ud næste år.
2. Formandens beretning
Formanden beretter om det forløbne år.
3. Aflæggelse af regnskab
Kasseren fremlægger et regnskab, der vidner om et budget, der ikke hænger sammen. Der er ikke penge nok til at sætte det ønskede beløb over på vejfonden.
Der spørges til, om der kunne være en bedre mulighed for placering af midlerne, da der ikke gives meget i rente. Der svares fra fremmødte, at der ikke ville komme meget ind i renter uanset, hvor pengene placeres (i hvert fald ikke et beløb der kan ændre på regnskab)
Der spørges til hvad der stilles op i forhold til skyldnere. Kasseren kan berette, at der ikke er meget andet at gøre end at blive ved med at ringe, da det koster en del for foreningen at sende rykkere.
4. Rettidigt indkomne forslag
Der er ikke indkommet forslag fra medlemmerne.
Der er forslag fra bestyrelsen om at hæve kontingent fra 2000,- dkr til 2500,-dkr, først uddybes budget hvor formanden forklarer at når der indkommer 224.000 fra kontingenter og der sættes 100.000 til vejfonden samt 90.000 til grønne områder, er der ikke meget tilbage til snerydning, vedligehold af legeplads samt diverse til bidrag til Houlkærnyt, arrangementer m.m.
 forslaget nedstemmes med 7 stemmer imod og 6 stemmer for.
5. Vedtagelse af budget
Bestyrelsen har udarbejdet to budgetter på baggrund af kontingent på 2000 og 2500. Budgetforslaget på baggrund af kontingent bidrag på 2000,- gennemgås.
Kommentarer til budgettet:
-Det foreslås at bestyrelsen undersøger om der er penge at spare på snerydning ved alternative firmaer.
-Endvidere skal foreningen forholde sig til hvor stort bidraget skal være til vejfonden.
-Det kan overvejes, om det skal til afstemning at hæve kontingentet over en årrække, til kassebeholdningen er større.
- Græsset behøver måske ikke slås så ofte, men det er rart at det ser pænt ud og at frøspredning fra mælkebøtter og tidsler undgås.
6. Valg af bestyrelsesmedlemmer og suppleanter
Afgået er Anne Marie Lange, Skaglen 33 (kasserer), Helene Roager, Skaldehøjvej 24 (sekretær) og Bent Taasti, Skaglen 35 (suppleant).
Valgt til bestyrelsen er:
         Thomas Nielsen, Skaldehøjvej 70 
         Lone Skott, Skaldehøjvej 56
Som suppleanter vælges:
         Benny Jakobsen, Skaglen 25
         Johnny Skott, Skaldehøjvej 56
7. Valg af revisor og revisorsuppleant
Valgt som revisor er:
          Bent Taasti, Skaglen 35
Som revisorsuppleant vælges:
          Anne Marie Lange, Skaglen 33
8. Evt.
- Der er affaldsindsamling den 15. april kl. 10 - 12.
- Der afholdes Sct. Hans den 23. juni, hvilket er en lørdag. Det påtænkes af denne grund at gøre lidt ekstra ud af arrangementet. De fremmødte giver udtryk for at støtte dette.
- Der udtrykkes til sidst ønske om at bestyrelsen allerede næste år til generalforsamlingen, hvad medlemmerne ønsker som tiltag i forhold til kontingent størrelse og budget.
Klik her for at få dit eget GoMINIsite