Mødereferat
 
 
Bestyrelsesmøde d.  22. februar 2012
Sted:                                    Restaurant Mythos, Jernbanegade 14, Viborg
Deltagere:                           Henrik Søgaard, Skaldehøjvej 60, hs@hs-byg.dk
                                            Michael Laustsen, Skaldehøjvej 74, mm.laustsen@privat.dk
                                            Karsten Bækgaard, Skaldehøjvej 36, kbaekgaard@hotmail.com      
                                            Helene Roager, Skaldehøjvej 24, familienroager@webspeed.dk
                                            Anne Marie Lange, Skaglen 33, amlange@hotmail.dk
Referent:                            Helene Roager
Næste møde:                      ca uge 15, formanden indkalder
 
0. Godkendelse af referat fra sidste møde
Referat godkendt.
1.  Nyt fra formanden
Formanden korresponderer med Jenny Thestrup om oprensning af sø øst for legepladsen (jf. punkt 3 i referat fra sidste møde).
Der orienteres om at boligforeningen Skaglen fremover skal inviteres og informeres via husstandsomdeling på samme måde som resten af grundejerforeningen, det gælder både arrangementer og generalforsamling.
 
2.  Nyt fra kasséren
Budget ligger på grænsen, der er næsten ingen penge til vejfond på trods af vinter med lidt sne.
 
3.  Nyt fra ansvarsområder
Grønne områder
Beplantningsbælter er nu så tætte at der ikke længere kan fræses mellem rækkerne. Derfor evt. forsøge at få en ekstra klipning af græsset i stedet for fræsningen. – Karsten indhenter nyt tilbud
 
Vejene
Cykelsti mellem de to boligområder på Skaldehøjvej (de lige numre) lægges i år. Cykelsti til Randersvej er uvist, det hænger sammen med andre vej/anlægningsarbejder.
Torvet anlægges når udstykning på den nordlige side af Skaldehøjvej er bragt til ende.
 
Legeplads
På grund af trængt budget er det ikke aktuelt at overveje nye redskaber på legepladsen. Havemanden sørger for oliering af redskaber og borde-bænke sæt.
 
Hjemmeside opdatering
Der efterspørges nyere billeder fra området.
4.  Aktivitetskalender
Oprydningsdag: Forslaget går på den 15. april
                                           
Sant Hans bål: Falder i år på en lørdag – skal vi gøre ekstra ud af det. Der er forslag om ex. ”værksted” hvor børnene kan lave hekse eller heksen, og måske en hoppeborg. Bestyrelsen lægger op til lidt ekstra, og påtænker etablering af et udvalg til denne dag.
 
5.  Vejene
Vinterbekæmpelse:  Michael sørger for kontakt til fejemand, når risiko for frost er ovre.

6. Generalforsamling
Dato/tid/sted/folk på valg/genvalg: Bliver 27. marts kl. 19 i kridthuset på Houlkærskolen. Helene booker med skolen.
På valg er Anne Marie Lange og Helene Roager – ingen af dem genopstiller, men begge prøver at forhøre sig hos naboer om at stille op.
Indkalde til generalforsamling: Indkaldelsen skal være ude senest 3 uger før d.v.s. den 6. marts. Endelig dagsorden skal være ude senest 8 dage før d.v.s. den 20. marts.
Uddeling af sedler/forslag mv: Helene vil godt uddele indkaldelse. Henrik kopierer.
Bestyrelsen vil fremsætte forslag/afstemning om enten øgning af kontingent til 2500 eller undladelse af afsættelse til vejfond.
Udarbejdelse af budget: Der er lavet et budgetforslag som sendes ud med indkaldelsen.

7. Evt.
Næste møde afholdes i forbindelse med den ny bestyrelse konstitueres og forventes afholdt ca. uge 15.
Henrik spørger Brian Børsting om han igen vil være dirigent.
Klik her for at få dit eget GoMINIsite