Bestyrelsesmøde
Tirsdag den 04. maj 2010 kl. 19.30- 22.00
Sted: Skaglen 33, hos Anne Marie
 
Afbud: Susanne Brøndum, Gert Kristensen.
 
Dagsorden:
0: Konstituering.
Der blev ingen kampvalg om pladserne, det forbliver som forrige periode.
 
1: Nyt fra formanden, godkendelse af sidste referat.
Ok: Referat fra den 16/2-2010.
Ok: Referat fra generalforsamling.
I forbindelse med stien som er anlagt fra Randersvej 75 og op til stamvejen på Skaglen, har pågældende grundejer nu søgt om dispensation. Det drøftes i bestyrelsen og vi sender vores standpunkt ind til kommunen indenfor 14 dage.
 
2: Nyt fra kasseren.
Betaling af kontingent for 2010 er udsendt, vi får se om ikke alle kan få rettidigt betalt i år.
Regning fra Thomas Nørgaard på fejning af vejene.
Regning fra BF-anlæg på snerydning.
 
3: Nyt fra ansvarsområder / udvalg.
-         Grønne områder
Henrik kontakter vores græs mand for gennemgang og opstart.
Det ser ud som om at planterne og græsarealerne har overlevet vinteren.
 
-         Vejene
Vejene på Skaldehøjvej er blevet færdige (langt om længe)
Der er bestilt fejning af de øvrige veje i foreningen, undtagen Skaldehøjvej.
 
-         Legepladsen
Der er kommet tilbud på opgravning og udførelse af større sandpude omkring legeredskaber på kr. 9375,-. Vi sætter i gang, og bruger stammerne i forbindelse med sankthans bål.
Helene rykker for oliering af legepladsen.
 
-         Hjemmeside opdatering
Jeanette har meldt fra til opdatering af hjemmesiden, Henrik Spørger Lone om hun vil gøre det fremover. Hun har endda fået koderne fra Jeanette. Vi håber på fuld opdatering af hjemmesiden indenfor de næste 2-3 uger.
 
                     
4: Gennemgang af vedtægter/ændringer.
Ændringer af vedtægterne er kommet tilbage fra kommunen, vi ligger ind på hjemmesiden og gemmer originalen.
 
5: Vejene.
-         Vinter bekæmpelse, sidste regninger, fejning mv.
-         Aflevering af vejene på Skaldehøjvej. ?
Gert følger op på regningen fra BF-anlæg med hensyn til snerydning omkring Hobitten, som vi ikke mener hører under os.
Der har ikke været klager på snerydningen med at folk har fået noget ødelagt.
Der er gennemgang af vejere den 20/5-2010 med kommunen.
Vi hører kommunen til rydning af sne omkring Hobitten, samt rydning af stien på Skaglen imellem 2 grundejere.
Der er udført fejning af vejene, undtagen Skaldehøjvej.
 
 
                      6: Oprydning dag 9. maj.
-         Annoncering på hjemmesiden.
-         Planlægning, trailere, affaldsposer, pølser/brød mv.
Forslag til næste år med oprydningsdag, måske gøre det samme dag som der er oprydning i hele kommunen, det er ca. 14 dage før.
Henrik køber poser. Vi har ikke hørt at der er nogle som mangler trailer. Anne Marie køber pølser og brød, Lone varmer dem.
Henrik laver lang pind med søm til at fiske hynder op af skolesøen.
 
    Sankt Hans aften 23. juni.
-         Annoncering på hjemmesiden.
-         Planlægning, hvordan gør vi det og hvor meget.
Starter kl. 18.00 til børnene med snobrød, pølser og slikposer.
2-3 grill skal være klar så folk kan medbringe eget kød og spise aftensmand. Børnenes bål udføres i opgravet rende, så kan vi bruge rafterne fra legepladsen til at lave afskærmning og siddepladser. Bålet skal være klar til kl. 18.00
Store bål starter kl. 19.30 med heks, Helene spørger i Hobitten om de vil udklæde heksen, Henrik evt. lave stativ.
Henrik kommer med affaldstræ til bålet, eller bruger vi rafterne fra legepladsen. Vi mødes og laver klar søndag den 20. juni kl. 15.00
Båltaler: Alle ligger hovedet i blød, har vi en i lokalområdet, måske præsten i Houlkær.
               
7:    Andet.
 
8:    Eventuelt.
 
9:    Næste møde.
September den 2/10-2010 hos Henrik Søgaard.
 
 
 
 
Venlig hilsen:       
 Henrik Søgaard, Tlf. 98136365 / hs@hs-byg.dk
Klik her for at få dit eget GoMINIsite