Bestyrelsesmøde
Dato/tid:                             Torsdag den 29. september 2011 kl. 19.30
Sted:                                    Skaldehøjvej 74
Deltagere:                           Henrik Søgaard, Skaldehøjvej 60, hs@hs-byg.dk
                                            Michael Laustsen, Skaldehøjvej 74, mm.laustsen@privat.dk
                                            Karsten Bækgaard, Skaldehøjvej 36, kbaekgaard@hotmail.com      
                                            Helene Roager, Skaldehøjvej 24, familienroager@webspeed.dk
Afbud fra:                           Anne Marie Lange, Skaglen 33, amlange@hotmail.dk
Referent:                            Helene Roager
Næste møde:                      Primo februar(uge 5 eller 6), formanden indkalder.
 

Godkendelse af referat fra sidste møde
Referat godkendt med kommentar til punkt 0: Michael Laustsen er næstformand.

1.  Nyt fra formanden
Der oplyses at sagen omkring beplantning ved skaglen er gået iorden.
Der orienteres om at boligforeningen Skaglen fremover skal inviteres og informeres via husstandsomdeling på samme måde som resten af grundejerforeningen.
 
2. Nyt fra kassereren
Nr 26 er solgt og det kan nu forventes at der kommer kontingent ind.
Der flyttes 60.000,- over i vejfonden. Heri ligger de 500,- kr ekstra pr. husstand, som blev betalt i forbindelse med sidste kontingent opkrævning.
 
3. Grønne områder
Vi vil gerne have klipning den 1-10 for at undgå at for store klumper græs ligger og rådner. Hvis økonomien tillader det, vil vi gerne have en ekstra klipning af græs, da mælkebøtterne fortsat afblomstrer inden første klipning. Generel tilfredshed.
Ang. de udgåede træer ved skaglen, venter vi og ser hvad der kommer.
Poppeltræerne ved tennisbanerne er der ikke blevet spurgt om endnu.
Søen på den anden side af stien ved legepladsen er ved at gro til, der tales med Jenny om, hvorvidt kommunen vil betale dette.

4. Vejene
Der spørges igen om cykelsti ved den sidste del af Skaldehøjvej.                                                  Forespørgsel gennem Karin Gaardsted til Søren Gytz Olesen om dette, han anbefaler et officielt brev til forvaltningen, Karsten laver et oplæg.
1-års gennemgang: Der var nedsynkning ved flere afløbsbrønde, dette er rettet.
Hvilken løsning for snerydning? Der skal ryddes på alle fælles veje og ikke på private eller indkørsler, Hobitten ønsker ikke p-plads ryddet. BF-anlæg har gjort det godt. Henrik har indhentet  tilbud fra BF-anlæg, og der er lavet en aftale om at priserne fra sidste år fortsat gælder og der gives 10% rabat på udført arbejde over de 50.000,- kr (excl. Moms).

5. Legepladsen
Ole Rud ringede selv og opsøgte dette års eftersyn. Der er godt besøgt på legepladsen. Spørgsmål om nye redskaber tages på sidste møde inden generalforsamling, så der er vished for hvad vinteren har kostet. Der efterspørges om vipper.

6.  Andet
Aktivitetskalender: Tilfredshed med Sct. Hans og oprydningsdag.                                               Oprydningsdag følger landsoprydningen, der kan evt. suppleres med samlet arrangement for grundejerne i forbindelse med oprydningdagen.
                                           
Hjemmesiden: Der er blevet ryddet op og opdateret.
 
7. Evt.
Restaurantbesøg for bestyrelsen i januar. Henrik melder ud vedr. dette.
Klik her for at få dit eget GoMINIsite