Referat Bestyrelsesmøde


Dato: Tirsdag  den 16. februar 2010 kl. 19.30- 22.00
Sted: Skaldehøjvej 52

Afbud: Susanne B. Pedersen

DAGSORDEN

1: Nyt fra formanden.
Godkendelse af referat fra sidste bestyrelses møde.
Der har ikke været det helt store, men Henrik følger op på Jenny Testrup fra kommunen vedr. selvanlagt sti på Skaglen. Har hun fået skrevet et brev mv.

2: Nyt fra kasseren.

  • Sidste 2 kontingenter er indbetalt, den ene var sendt til inkasso, før den pågældende grundejer reagerede. Vi havde samme problem sidste gang.
  • Gennemgang af kassebogen, indtægter på 229.433 og udgifter for 56.996. Overskud på 172.437 hvoraf der skal overføres 100.000 til vejfonden.
  • Henrik følger op på netbank i jyske bank, formanden også være på netbank da der skal være 2 til at godkende betaling af fakturer.

3: Nyt fra ansvarsområder / udvalg.

Grønne områder
Intet nyt.

Vejene
Færdiggørelse af vejene er gået i stå på grund af vintervejret, vi må afvente tøvejret for færdiggørelse og gennemgang af belægningerne.

Legepladsen
Helene har rykket for pris på oliering af legepladsen. Henrik rykker for pris på etablering af større sandkasse og dræn.

Hjemmeside opdatering
Bestyrelsen må gerne tage billeder af vores område og maile til webmaster.

Andet
 
4: Gennemgang af vedtægter/ændringer.

  • Punkt 18: omskrives, så det passer til det, som blev bestemt på de ekstra generalforsamlinger i 2009.
  • Punkt 21: omskrives også så det bliver en mere generel for udvalg. Punktet tages med som et punkt der skal ændres på generalforsamlingen.
  • Helene retter vedtægterne til, så vi kan udlevere nye på generalforsamlingen.
     

5: Vejene.
- Vinter bekæmpelse.
Der har været 3-4 henvendelser på manglende snerydning først i januar. BF-anlæg er blevet gjort opmærksom på det, og efterfølgende er både rydning og grusning blevet bedre, hvilket vi også kan se regningerne derfra. Snerydningen er dyr, så derfor må vi leve med at vi sommetider ikke kan gøre alle tilfredse, men vi mener overordnet at det har været tilfredsstillende. Så får vi se om folk er enige på generalforsamlingen.


 6: Generalforsamling
- Dato / tid og sted / hvordan afholder vi det.
- Indkalde til generalforsamling
- Uddeling af sedler / forslag mv.
Der afholdes almindelig generalforsamling den 23 marts kl. 19.30 i kridthuset på Houlkær skolen. Vi skal have materialet klar og det skal uddeles inden udgangen af uge 8. Anne Marie sender ud til de husstande hvor der bor lejere, Helene omdeler øvrige. Helene kontakter skolen om vi kan låne lokalerne, Anne Marie kopierer, budget for 2010 skal på bagsiden af indkaldelsen.
Henrik og Helene retter diverse indkaldelser til og rundsender til bestyrelse for kommentarer.

På valg til bestyrelsen: 

  • Anne Marie Lange (modtager genvalg) Skaglen 33
  • Helene Roager (modtager genvalg) Skaldehøjvej 24

Suppleant:  
Michael Laustesen (modtager genvalg) Skaldehøjvej 74
Bent Taasti  (modtager genvalg) Skaglen 35

Revisor:  
Lone Skotte  (modtager genvalg) Skaldehøjvej 56
Lone Møller Jørgensen (modtager Skaldehøjvej 34

  • Oprydningsdag den. 9 maj kl. 10.00 – 12.30, afsluttes med pølser og brød øl/vand i garagen på Skaldehøjvej 60.
  • Sankt hans arrangement / legepladsdag, nærmere info følger på hjemmesiden.

7: Andet.
- Bestyrelses middag ?
Bestyrelsesmiddag tirsdag den 2 marts kl. 18.00 på Arthur. Anne Marie bestiller.
Anne Marie køber 3 flasker rødvin til Jeanette webmaster som tak for hjælpen.

8: Eventuelt.
Kaffe snak

9: Næste møde.
April uge 16 – 17, bestemmes efter generalforsamling.

 

 

Referant:       
 Henrik Søgaard, Tlf. 98136365 / hs@hs-byg.dk
 

Klik her for at få dit eget GoMINIsite