Referat  fra bestyrelsesmøde

Dato: Onsdag den 2. september 2009 kl. 19.30 – 22.00
Sted: Skaldehøjvej 24
Tilstede: Henrik Søgaard, Gert Kristensen, Helene Roager og Susanne B. Pedersen.
Afbud: Anne Marie Lange.

DAGSORDEN:

1.       Nyt fra formanden.

  • Referat fra den 18. juni godkendt.
  • Gert Kristensen er enstemmigt valgt som næstformand i bestyrelsen.

 2.        Nyt fra de forskellige ansvarsområder.

Grønne områder:
Der er blevet planet ud nogen steder på Skaglen. Vi mangler stadig nogle områder men er opmærksom på det. Det bliver gjort inden for nærmest fremtid.

Vejene:
Vejene er lige blevet sendt i udbud. Når fristen er udløbet tager kommunen stilling til hvem der skal udføre dem. De regner med at gå i gang midt i september. Stikvejene hvor der ikke er færdigbygget  vil de p.t. ikke lave færdige. Men vi forhandler med dem!

Legepladsen:
Der har været spørgsmål ang. sandet på legepladsen om det var i orden . Helene har snakket med Jenny og hun mener det er i orden og vil ikke lave mere da vi allerede har overskredet budgettet.

Hjemmesiden:
Jeannette kontaktes med henblik på ny opdatering (Henrik kontakter hende).

Andet:

Ikke noget.

3.       Gennemgang af vedtægterne:
Vi skal have lavet vedtægterne om, da det er vedtaget at bestyrelsen ikke behøver at være fra hver delområde. Susanne B. Pedersen kontakter Lone Møller om hvordan det gøres korrekt.

4.        Grønne områder:
Vi er lige nu ved at indhente tilbud på vedligeholdelse af områderne. Områderne Skaglen og Skaldehøjvej 131-137 skal holdes af foreningen nu og de bliver gjort pæne i efteråret. 

Kommunen holder de nyplantede områder frem til maj 2010. Græsset vil blive slået ca. hver 3 uge i første omgang omkring bedene og andre udvalgte områder og det andet 4 gange om året. Bedene vil blive luget ca. 4 gange om året.

Det er meget store områder vi har så vi må se om det holder. Vi er enige om i bestyrelsen, at vi godt vil ofre lidt ekstra penge på at holde bedene pæne de første år. De skulle gerne vokse sammen så vi på sigt kun får minimal vedligeholdelse.

Der er blevet nævnt for medlemmerne af bestyrelsen at området er for ”pænt”, græsset bliver slået for ofte. Kommunen har valgt at slå græsset godt ned så der ikke kommer så meget ukrudt i bedene. Når vi selv skal til at slå græsset vil nogle områder som skrevet kun blive slået 4 gange om året.

Evt. på sigt plante nogle store træer i forskellige områder. Dette vil blive taget op på generalforsamlingen.

5.       Vejene:
Vi fortsætter som hidtil med rydning og ”grusning ” af vejene.  Vi vil evt. høre om dem som skal holde de grønne områder også kunne stå for vejene. Vi vil 1 gang om året få dem fejet, når vinteren er forbi så de er fri for grus.

Vi drøftede om det ville være en ide med nr. ved de små sideveje så det bliver nemmere at finde rundt for bude, gæster osv. Gert vil forsøge at få kommunen til at opstille max 30 km skilte på sidevejene.

6.       Legepladsen:
Det blev diskuteret om rammerne omkring redskaberne skal fjernes? De er meget tætte på legeredskaberne og der er meget der skal holdes rundt om dem. Man kunne evt. grave en lille rande omkring og ligge mere sand i. Man kunne bruge rammerne til små stole rundt om en ny bålplads. Undersøger om det kræver særlig tilladelse at have bålplads.

7.       Andet:

  • Generalforsamling 2010. Hvordan skal det foregå? Kan vi lave noget socialt evt. spisning, så folk kommer. Henrik og Helene laver et oplæg på hvordan det kunne foregå.
  • Aktivitetsplan 2010: Oprydningsdag/arbejdsdag bliver i april. Gert og Henrik planlægger.
  •  Sportsdag/Hyggedag bliver i august. Helene og Susanne planlægger.
8.       Eventuelt:
Lave en årskalender så alle ca. ved, hvornår der er møder i bestyrelsen og generalforsamlinger. Henrik laver et forslag.

9.       Næste møde:

Torsdag d. 5 november kl. 19.30 hos Susanne B. Pedersen Skaldehøjvej 135.

Referent: Susanne B. Pedersen tlf. 98139484.

 

Klik her for at få dit eget GoMINIsite