Mødereferat
 
Grundejerforeningen Gl. Asmild    25. oktober 2018
Bestyrelsesmøde
Dato/tid:  Torsdag den 25. oktober 2018
Sted:  Hos Martin, Skaldehøjvej 34
Deltagere:  Jim Rasmussen, Skaldehøjvej 143,
Martin Jørgensen, Skaldehøjvej 34,
  Henning V. Olesen, Skaldehøjvej 22 (referent) 
Fraværende:   Miki Lambastein, Hedelyngen 2.
Klaus Holmgaard, Skaglen 5,
 
Dagsorden:
1  Nyt fra formanden
God Sct. Hans fest, med fin tilslutning, men næste år dropper vi grill-delen og nøjes med snobrød og bålet. Jim har lavet aftale med vores lokale præst, at hun kommer som båltaler næste år.
Kommunen har lagt ny asfalt på cykelstierne i området. Det har dog ikke været muligt at få et svar fra dem hvad de præcist har tænkt sig angående fartdæmpende tiltag, og der pågår en diskussion med dem omkring ansvar for vedligehold af stamvejen ved Hedelyngen, som kommunen mener vi står for.
Der skal foretages genplantning af enkelte træer på engen, og arbejdet med det planlagte shelter er gået i stå. Det startes op til foråret igen. 
2  Nyt fra kassereren
Processen med skifte af kasserer, hvor Martin overtager efter Lone, er stadig i gang, og Lone hjælper Martin i gang med brug af systemet.
 
Skifte af bank er sat i bero, indtil kassereren er på plads, og så tager vi det op.
 
3  Grønne områder
Der mangler stadig lodret beskæring af felter med randbeplantning en del steder. Miki og Jim kigger på det, og det undersøges, hvor lavt de må klippes og stadig holde sig pæne. Jim vil prøve at spørge kommunen, om der kan dispenseres fra lokalplanen, ved at vi fjerner en række planter i randbeplantningen.
Miki har fået tilbud fra Bach og Nørgaard på vedligehold af de grønne områder. Kopi sendes rundt til bestyrelsen, og vi skal vurdere om der skal siges ja til det, eller vi fortsætter som hidtil.
Jim vil lave et forslag til generalforsamling om plantning af trægrupper i vores ”græsørken”.
4  Vejene
Vi har også modtaget et tilbud fra Bach og Nørgaard på vintervedligehold. Det ser fornuftigt ud, så det takker vi ja til, og de klarer også opgaven for andre foreninger i området. 
5.  Legepladsen
Klaus har foretaget den årlige kontrol af legepladsen. Der skal foretages lidt vedligehold af klatrehuset til næste forår.
6.  Andet
Generalforsamling blev fastsat til tirsdag d. 12 marts kl. 19 i Kridthuset. Skriv det i kalenderen!
7.  Eventuelt
Opkrævning modtaget fra Top Danmark for ansvarsforsikring på legeplads – vi forlænger aftalen.
8.  Næste møde.
Næste møde foreslås afholdt på Cafe Arthur torsdag d. 31.januar kl. 19. Der skal laves et udkast til regnskab, budget og formandens beretning. 
 
Klik her for at få dit eget GoMINIsite