Referat fra generalforsamlingen for Grundejerforeningen Gl. Asmild

Tirsdag den 13. marts 2018 kl. 19.00 på Houlkærskolen, lokale "Kridthuset.

Der deltog 18 personer i generalforsamlingen inkl. 5 bestyrelsesmedlemmer.

1. Valg af dirigent

Per Møller Mathiesen, Skaldehøjvej 48 blev enstemmigt valgt til dirigent.

Dirigenten konstaterede, at generalforsamlingen var rettidig indkaldt i henhold til vedtægterne og dermed kan gennemføres.

2. Formandens beretning

Formanden aflagde beretning om det forløbne år. Formandens skriftlige beretning kan ses på grundejerforeningen hjemmeside http://asmild.minisite.dk/

Formandens beretning blev enstemmig godkendt

3. Aflæggelse af regnskab, underskrevet af bestyrelsen og revisor

Kasseren gennemgik regnskabet, som var omdelt sammen med indkaldelse til generalforsamlingen.

Årets resultat for 2017 udviser et overskud på 65.577 kr. efter indbetaling af 100.000 til Vejfonden. Foreningen har aktiver for 1.404.209 kr.

Regnskabet for 2017 blev enstemmigt godkendt

I forbindelse med gennemgang af regnskab og budget blev renteudgifter diskuteret, og den nye bestyrelse vil se på mulighed for anbringelse af midler, så vi kan modtage renter fremfor at skulle betale renter for at have indeståender i pengeinstituttet.

4. Rettidigt indkomne forslag fra medlemmerne

Miki gennemgik planen "Forskønnelse af vores grønne områder – plan for 2018-2022", som Miki og Jim har udarbejdet. Planen går i store træk ud på at få reduceret vores omkostninger til græsslåning ved at udlægge store dele af vore grønne arealer som blomsterenge, og at der kun skal slås græsarealer ved stiområder og ved naturlige trampestier. Desuden skal der plantes enkeltstående og grupper af træer.

Planen indeholder også vedligeholdsplan for diverse hegn og beplantninger, og opsætning af borde- bænkesæt og en shelter på den nye eng.

Planen afstedkom en livlig debat på generalforsamlingen. Nogle områder er ikke nævnt mht. beskæring (ud for Skaglen 3, 5 og 9), og det blev diskuteret om vi skal bruge energi på beskæring af hegn over mod fodboldbanerne. Med hensyn til plantning af træer, var der både for og imod holdninger.

Det blev nævnt, at en større rågekoloni pt. Skræpper fra de høje træer ved tennisbanerne. Den generelle holdning var, at der som start kun skal laves blomstereng i et mindre område, så erfaringer kan høstes herfra.

Bestyrelsen tager diverse input til efterretning, og arbejder videre med / reviderer en samlet plan for grundejerforeningens område, som arealmæssigt er en af de største i Viborg. Forslaget trækkes hermed som afstemningsforslag.

Det blev foreslået, at en grøngruppe skal foretage lettere beskæring i forbindelse med oprydningsdagen.

5. Vedtagelse af budget og fastsættelse af bidrag

Kasseren gennemgik det udsendte budget i forbindelse med punkt 3 (Aflæggelse af regnskab).

Budgettet for 2018 med uændret betaling på 2.500 kr. pr. husstand blev enstemmig vedtaget. Der blev dog fra en enkel side klaget over mangelfuld snerydning ved handikap-boliger på skaglen. Bestyrelsen ser på klassificering af snerydningen.

6. Valg af bestyrelsesmedlemmer og suppleanter

På valg til bestyrelsen er: - Lone Skott, Skaldehøjvej 145 (Modtager ikke genvalg)

- Anders Holm, Skaglen 6 (Modtager ikke genvalg) Claus Holmgaard, Skaglen 5 (tidl. Suppleant) og Martin Jørgensen, Skaldehøjvej 34 blev valgt til bestyrelsen.

På valg som suppleanter er: - Per Mathiesen, Skaldehøjvej 48 (1. suppleant)

Claus Holmgaard, Skaglen 5 (2. suppeant)

Per Mathiesen fortsætter som 1. suppleant og i stedet for Claus Holmgaard valgtes Jonas Gravgaard, Skaldehøjvej 44 til 2. suppleant.

7. Valg af revisor og revisorsuppleant På valg som revisor eller revisorsuppleant er: - Hoegne Joensen, Skaldehøjvej 78 (revisor) - Anne Marie Lange, Skaglen (revisorsuppleant)

Begge blev genvalgt.

8. Eventuelt

Formanden foreslog en mail-liste over hundeejere til afsøgning af langt græs før den årlige, så mindst mulig vildt tager skade.

Jim Rasmussen Per Møller Mathiesen Formand Dirigent

Klik her for at få dit eget GoMINIsite