Mødereferat
Grundejerforeningen Gl. Asmild
Bestyrelsesmøde
4. marts 2008
 
                                                                                                                                                         
Dato/tid
:
Torsdag den 14. februar 2008 klokken 19.30
Sted
:
Skaglen 5
Deltagere
:
Jeannette Bylov,Skaldehøjvej 42, 87661478, salbog@privat.dk
Anne Marie Lange, Skaglen 33, 86647458, aml@sda.dk (afbud)
Helene Roager, Skaldehøjvej 24,86603678, familienroager@webspeed.dk
Thomas Smidt, Skaglen 5, 30 22 74 64, smidt@kabelmail.dk
Solveig Ottosen, Hedelyngen 6, 8662592, ljn58@ofir.dk
Per Møller Mathiesen, Skaldehøjvej 48, 86623057, permm48@gmail.com (ref)
 
Næste møde
:
Næste ordinære bestyrelsesmøde 10. marts klokken 19.30 hos Helene, Skaldehøjvej 24.
Vedlagt
:
Forslag til budget Grundejerforeningen Gammel Asmild.
                                                                                                                                                         
 
1     Godkendelse af referat fra forrige møde
Referatet blev vedtaget uden indvendinger.
 
2    Hjemmeside
Jeanette Bylov deltog i den første del af mødet, der omhandlede grundejerforeningens hjemmeside.
 
Der blev kigget på andre grundejerforeningers hjemmesider for at finde inspiration.
 
Der blev ikke truffet nogen konklusion om hvordan hjemmesiden direkte skulle se ud. Formålet med hjemmesiden er at være informativ og ikke underholdende.
 
Dvs. vi skal grundlæggende have noget med om:
 
-       Sjove oplysninger om områder, vidste du fx. ......
-       Billeder af bebyggelse / området
-       vedtægter
-       referater fra generalforsamlinger
-       kort over området
-       kort der viser hvordan de grønne arealer vedligeholdes
-       kort der viser snerydning
-       referater fra bestyrelsesmøder / - møder i grøntudvalg /- møder legepladsudvalget
-       brokkassen
 
Hjemmesiden må gerne fremstå i en rolig grøn farve.
 
Det blev besluttet at Jeannette reelt har meget frie hænder, også hvad angår udbyder / opbygning af hjemmesiden.
 
PM mailer vedtæger, referater til JB.
 
Jeannette deltog ikke den resterende del af mødet.
 
3    Kommende opgaver (fra sidste møde)
3.1    Grønt udvalg / legeplads udvalg
Om muligt fremkommer de 2 udvalg med et forslag til driftsomkostninger/afskrivning inden næste møde.
 
Helene fortalte at det var muligt at lave en legeplads for 150.000 kr. incl. moms, men den er relativ ”skrabet”.
 
3.2     Kontingent
Kontingent er nu kørerende, vi venter spændt på at konstatere hvor mange der har overholdt fristen.
 
3.3     Overdragelse Skaglen fra Viborg Kommune
Jenny fra Viborg Kommune har kontaktet Per for at få overdraget veje og grønt område til grundejerforeningen. Grundejerforeningen forslår torsdag den 28. februar klokken 16.30 foran Skaglen 1. Medlemmerne deltager i muligt omfang. Punktet anføres i indkaldelsen til generalforsamlingen så vore naboer i det pågældende område kan deltage i overdragelsen eller give sin mening til kende inden overdragelsen.
 
Det blev drøftet at der i lokalplanen er anført at der skal etableres 2 parkeringspladser pr. bolig. Bestyrelsen opfattede dette som om dette skulle ske af kommunen langs grundene. Efterskrift: ”Svaret fra Viborg Kommune er at det er den enkelte grundejer, der har pligt til at etablere de anførte pladser”.
Bestyrelsen forsøgte i lokalplan o.lign at finde hvor det var anført at der skulle etabæeres belægning for parkering mellem grund og vej, det lykkedes ikke. Efterskrift: ”Svaret fra Viborg Kommune er at der ikke etablers belægning, stykket vil blive udlagt til græs”.
 
 
4      Generalforsamling
4.1    Indkaldelse
Thomas redigerer det udarbejdede forslag til indkaldelse og frem mailer til Per senest fredag.
 
Per kopier indkaldelse og vedtægter samt indkøber kuverter således at indkaldelsen kan uddeles mandag aften. Per afleverer ved Solvej inden klokken 17.30. Fordeling kan ske umiddelbart herefter.
 
På næste bestyrelsesmøde er der kun generalforsamling på dagsorden.
 
Foreløbig dagsorden for generalforsamling
 
1.             Valg af dirigent – vi forslår genvalg til Martin Jørgensen.
2.             Bestyrelsens beretning om det forløbne år, PMM fremlægger hvad den samlede bestyrelse har forfattet.
3.             Aflæggelse af regnskab, underskrevet af bestyrelsen og revisor, Anne Marie fremlægger.
4.             Rettidigt indkomne forslag fra medlemmerne, Thomas fremlægger overordnet plan, fælles for legeplads- og grøntudvalg – øvrige fremlægger egne forslag.
5.             Vedtagelse af budget og fastlæggelse af bidrag, ??? Pt. 10 % til vejfond efter 5 år øges dette til 25 %.
6.             Valg af bestyrelsesmedlemmer og suppleanter, Anne Marie og Helene er på valg men modtager genvalg. Grøntudvalg og legepladsudvlg holdes i gang et par år endnu indtil det hele er på plads. Det forudsættes at suppleanter modtager genvalg.
7.             Valg af revisor og revisorsuppleant, det forudsættes at disse modtager genvalg.
 
 
 
Klik her for at få dit eget GoMINIsite