Referat fra generalforsamlingen for
Grundejerforeningen Gl. Asmild

tirsdag den 08. juni 2021 kl. 19.00 – i carporten Skaldehøjvej 22.
Der deltog 14 personer i generalforsamlingen inkl. 4 bestyrelsesmedlemmer. Ulrik Kjellerup er udtrådt af bestyrelsen.
1. Valg af dirigent
Per Møller Mathiesen, Skaldehøjvej 48 blev valgt til dirigent.
Dirigenten konstaterede, at generalforsamlingen var rettidig indkaldt i henhold til vedtægterne.
Første indkaldelse i marts blev aflyst grundet Corona, og den nye indkaldelse var rettidigt omdelt i forhold til generalforsamling dags dato.
 
2.  Formandens beretning
Formand Jim Rasmussen aflagde beretning om det forløbne år. Bestyrelsens ansvarsområder blev ridset op, og afholdte aktiviteter blev kommenteret. Grøn dag i maj måned var i år en begrænset succes, da kun ganske få personer ud over bestyrelsen deltog. Flere personer opfordrede til bedre kommunikation fra bestyrelsens side, da ikke alle tømmer postkassen dagligt, og til at undlade afholdelse på ”Mors dag”. Desuden opfordredes til at beskrive specifikke opgaver.
Formandens beretning blev enstemmig godkendt
 
3.  Aflæggelse af regnskab, underskrevet af bestyrelsen og revisor
Martin gennemgik regnskabet, som blev omdelt ved generalforsamlingen.
Årets resultat for 2020 udviser et underskud I på -117.109,- kr. efter indbetaling af 127.000 kr. til Vejfonden.      
Der er også i 2020 brugt ekstraordinært mange penge på beskæring, da randbevoksninger er blevet for voldsomme. Dette arbejde er udført af Bach & Nørgård på timebasis, da det ligger ud over aftalen om vedligehold af de grønne områder. Regnskabet for 2020 blev enstemmigt godkendt.
 
4. Rettidigt indkomne forslag fra medlemmerne
Der var stillet 2 forslag til generalforsamlingen benævnt A og B
Vedr. forslag A blev det nedstemt med 8 mod 3 stemmer, at grundejerforeningen skal sætte skilte op med ”legende børn” (eller lignende) ved stikvejene. Bestyrelsen har undersøgt prisen, og forventer en omkostning på ca. 20.000,- kr. hertil, hvis alle stikveje skal have skilte, og der skal søges tilladelse hos kommunen.
Det blev vedtaget med 11 stemmer, at bestyrelsen skal være behjælpelig med ansøgning hos kommunen, hvis de enkelte stikveje vil bekoste opsætning af skiltene.
Forslag B vedrører reolpløjning af et forsøgsareal på ca. 1 ha. ved Skaglen nord for rundkørslen. Dette areal skal herefter tilsås med blomsterfrøblanding. Bestyrelsen blev med 13 stemme for forslaget bemyndiget til at gennemføre det som forsøgsprojekt. Det forventes at koste ca. 15.000,- kr. 
Samtidigt blev bestyrelsen pålagt at inddrage beboere i de tilstødende områder, for at sikre sig opbakning til forsøget. (6 stemte for det foreslåede område, og 1 stemte imod)
 
5. Vedtagelse af budget og fastsættelse af bidrag
Martin gennemgik det udsendte budget, der forventes at gå i cirka 0 efter indbetaling til vejfonden.
Budgettet for 2021 blev vedtaget.
 
6. Valg af bestyrelsesmedlemmer og suppleanter
På valg til bestyrelsen er:

 - Jim Rasmussen Skaldehøjvej 143 (ønskede ikke genvalg)
- Henning V. Olesen, Skaldehøjvej 22 (genvalgt)
- Ulrik Kjellerup, Boligselskabet (udtrådt af bestyrelsen)
Da ingen meldte sig til bestyrelsen bliver der indkald til en ekstraordinær generalforsamling, så bestyrelsen kan blive fuldtallig og konstituere sig.

7. Valg af revisor og revisorsuppleant
På valg som revisor eller revisorsuppleant er:
- Høgne Joensen, Skaldehøjvej 78 (revisor)
- Anne Marie Lange, Skaglen (revisorsuppleant)
Begge blev genvalgt.
8. Eventuelt
Der var kommentarer vedr. manglende slåning af skrænter ved Skaglen og højen på legepladsen (Tenna). Jim og Claus ser på det og aftaler med Bak & Nørgård.
Bestyrelsen blev også spurgt om bekæmpelse af myrer ved veje og stier under belægning. Vi ser på det.
 
Jim Rasmussen                                                                                 Per Møller Mathiesen             
Formand                                                                                             Dirigent
 
Klik her for at få dit eget GoMINIsite